خانه » وبلاگ » انواع ریل کمد دیواری

انواع ریل کمد دیواری

ریل کمد دیواری
فهرست مطالب

یکی از اصلی‌ترین دغدغه های افراد برای دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده بهینه از فضا میباشد تا بتواند سبب ایجاد نظم و چیدمان خاص در فضای خانه خود بشود. دراین‌بین استفاده از  کمد بسیار موثر میباشد و برای این هدف مناسب است و نظم قابل قبولی را به فضا می‌بخشد. به‌طورکلی کمدها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که یکی از پرکاربردترین انواع آن نوع کمدهایی با درب ریلی است. کمد های دیواری برای باز و بسته شدن دقیق و اصولی به یراق آلات ضروری نیاز دارند که از جمله این لوازم  کاربردی با عملکرد مناسب و راحت می‌توان به ریل کمد دیواری اشاره کرد.

ریل کمد دیواری چیست؟

ریل یک شاخه فلزی شیاردار بوده که بر روی یک محور مشخص حرکت می کند و عملکرد آن تا حدی وابسته به قرقره می باشد. ریل کمد دیواری همچنین یکی از ضروری ترین و مهمترین برق آلات در دسته بندی کمد های دیواری  میباشد که از مهم ترین اجزای کمد های کشویی بوده و دارای انواع مختلفی است.

مزایای نصب درب‌های ریلی

  • عملکرد راحت‌تر
  • استفاده آسان
  • نصب راحت
  • استفاده بهینه از فضا
  • طراحی مدرن

انواع مکانزیم ریل های کمد دیواری

انواع ریل ها دارای مکانیزم های متفاوتی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

مکانزیم تاپ لاین ( Top-line)

این مکانزیم به صورت خطی در دو لاین مجزا ازهم و به صورت موازی قرار میگیرند و درواقع در یک راستا نیستند. این مکانزیم به دو دسه توکار و روکار تقسیم میشود؛ ریل توکار در داخل کمد نصب می گردد و به ریل مخفی نیز معروف هستند، اما ریل روکار در بیرون قرار می گیرد. علاوه بر این ریل تاپ لاین به عنوان ریل کمدی سه درب و ریل کمدی دو درب نیز مناسب هستند.

نوع دیگری از مکانیزم ریل کمدی تاپ لاین اسلیم بوده که بسیار شبیه مکانیزم تاپ لاین است اما با تفاوت های کوچک. ریل هایی که در این مکانیزم استفاده می شوند، باریک تر هستند. بنابراین تحمل وزن کمتری دارند. علاوه بر این باز و بسته شدن درب ها وابسته به هم هستند.

مکانیزم ریلی این لاین (In-line)

کمد هایی با این مکانیزم هنگام باز و بسته شدن به خطر دارا بودن استوپر و جک پمپی دریک راستا قرار میگیرند و از بزرگترین مزایای این مکانیزم داشتن ظاهری یکدست میباشد، هنگامی که درب را باز می کنید، درب کمی جلو  و با حرکت بر رویل ریل، روی درب دیگر را می پوشاند. این مکانیزم دو نوع دارد:

  • مکانیزم این لاین دستی ریل کمد ام دی اف، که مانند همه کمدهای ریلی دستی هستند
  • مکانیزم اتوماتیک مجهز به ریل های برقی که به همین دلیل درب های کمد با زدن دکمه هایی باز و بسته می شوند

مکانیزم درب تاشو وینگ لاین (Wing-line)

درب تاشو وینگ لاین یا همان آکاردئونی یکی از مکانیزم های منحصر به فرد و خاص میباشد و درب ها بر روی یکدیگر جمع می شوند که دارای اهرم بازویی و لولای تخت 165 درجه ما بین دو درب است، بر اساس نوع لولا میتوان از آرام بند استفاده کرد. البته این مکانیزم انواع مختلفی دارد که نحوه بازشوی درب تاشوی کمد را تحت تاثیر قرار می دهد.در برخی دیگر از سری های وینگ لاین از قرقره بالا و پایین در کنار لولای پروانه ای تخت استفاده می شود.

نوع دیگری از مکانیزم ریل کمدی وینگ لاین برقی میباشد که  ازلحاظ کاربردی شبیه مکانیزم وینگ لاین معمولی می‌باشد با این تفاوت که در مکانیزم وینگ لاین برقی درب با ریموت یا با فشار دست باز و بسته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.