خانه » وبلاگ » کافی بار چیست؟ 6 مدل کافی بار خانگی

کافی بار چیست؟ 6 مدل کافی بار خانگی

کافی بار خانگی
فهرست مطالب

قهوه از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است که در سال های اخیر در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این محبوبیت را می توان در افزایش تعداد کافی شاپ ها، کافه ها و ایستگاه های سرو قهوه مشاهده کرد و دست کشیدن از لذت یک قهوه به خوشمزگی قهوه بار، غیرممکن است. برای جبران نیاز به اسپرسو، در بسیاری از خانه ها یک کافی شاپ خانگی در حال ایجاد است. ایده ایجاد یک کافی شاپ خانگی همچنان معتبر است و علاوه بر اینکه به خانه شما جلوه ای زیبا می بخشد، ارزش زمان قهوه شما را بالا می برد.
یک کافی شاپ خانگی را می توان در یک فضای اضافی، با چیدمان یک چرخ دستی با تمام وسایل مورد نیاز، در پشت درِ کمد دیواری یا گوشه ای از آشپزخانه ایجاد کرد. اگر اتاق های بزرگی دارید، همچنین می توانید گوشه قهوه خود را با هماهنگی با سبک خانه طراحی کنید. کافی شاپ خانگی بسیار فراتر از یک گوشه قهوه است. مفهومی است که می تواند به شما این امکان را بدهد تا حتی از روی مبل خانه تان، لذت بیرون رفتن را تجربه کنید. به این ترتیب، قهوه در خانه دیگر فقط قهوه صبحانه نیست، بلکه به یک لحظه استراحت و تفریح تبدیل می شود که می توان آن را با خانواده به اشتراک گذاشت.

کافی بار خانگی چیست؟

کافی بار خانگی، فضایی اختصاصی در دکوراسیون داخلی منزل است که به عنوان ایستگاهی برای تهیه و سرو قهوه و نوشیدنی‌های گرم عمل می‌کند. این فضا، محلی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به قهوه است تا بتوانند انواع قهوه و دمنوش‌های مورد علاقه خود را در محیطی دنج و دلنشین آماده و سرو نمایند.

دلیل اصلی محبوبیت کافی شاپ خانگی

قرنطینه و محدودیت در دوران کووید به طور چشمگیری عادات غذایی ایتالیایی ها را تغییر داده است و بسیاری از مردم برای ترک این عادت و بازسازی زندگی خود با مشکل مواجه شده اند و کافی شاپ را به خانه خود منتقل کردند. اما این مسئله به طور خاص به محبوبیت کافی شاپ خانگی در بین افراد، به آن دوره برنمیگردد، بلکه دلایل کلی افزایش محبوبیت این مفهوم در ایتالیا را توضیح می دهد. این دلایل عبارتند از:

  • محدودیت های دسترسی به کافه ها به دلیل الزام داشتن گذرنامه سبز برای افراد واکسینه نشده
  • تمایل به حفظ عادت لذت بردن از یک قهوه باکیفیت در محیط خانه
  • امکان ایجاد فضایی زیبا و کاربردی برای تهیه و سرو قهوه در خانه

اجزای مختلف کافی بار

  • میزکار

مهم ترین قسمت کافی بار این است که شما به یک سطح میز برای قرار دادن وسایل و آماده سازی نوشیدنی ها نیاز دارید.

  • لوازم برقی

انواع لوازم برقی برای ساخت قهوه که مهم ترین و ضروری ترین آنها اسپرسو ساز است.

  • مواد اولیه

شامل مواد اولیه برای تهیه قهوه و دمنوش مثل دانه و پودر قهوه، شیر، شکر، انواع شیرین کننده و … می شود.

  • ظروف مورد نیاز

برای تجهیز کافی بار خانگی خود، می‌توانید از طیف وسیعی از ظروف کاربردی و تزئینی مرتبط با قهوه، چای و دمنوش استفاده کنید. برخی از این وسایل شامل قهوه جوش، موکاپات، فرنچ پرس، دمنوش ساز، فلاسک و تراول ماگ ها، فنجان و استکان و ماگ هستند.

  • میز و صندلی

در نهایت، شما می‌توانید در مجاورت کافی شاپ خانگی خود، فضایی برای نشستن و صرف قهوه تعبیه کنید. انتخاب مبلمان برای این منظور، به سلیقه و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد.

  1. صندلی‌های بلند کانتری: این نوع صندلی‌ها، ظاهری صمیمی و غیررسمی به فضا می‌بخشند و برای صرف قهوه‌های کوتاه و میان وعده مناسب هستند.
  2. میز و صندلی ظریف با ابعاد و ارتفاع استاندارد: این نوع چیدمان، فضایی رسمی‌تر و شیک‌تر ایجاد می‌کند و برای صرف صبحانه یا نوشیدنی‌های طولانی‌تر ایده‌آل است.

6 مدل و ایده برای ایجاد کافی بار خانگی

فرسوده، شیک، رترو و رنگی، در ایده‌ها برای راه‌اندازی کافی‌ بار خانگی هیچ محدودیتی وجود ندارد. فقط کمی خلاقیت و چند تصویر برای الهام گرفتن کافی است و کافی‌شاپ خانگی شما در کمترین زمان آماده می‌شود. نا در دکوریکو 6 ایده‌ ترند را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا به کافی‌شاپ خانگی‌تان ظاهری بی‌نظیر بدهید. به یاد داشته باشید که به فضای بزرگ یا صرف هزینه‌ی هنگفت نیاز ندارید. هنگامی که زاویه‌ی مناسب را پیدا کردید، می‌توانید این فضا را در خانه خود ایجاد کنید. بیایید بررسی کنیم چگونه کافی‌شاپ خانگی‌ خود را منحصر به فرد کنیم.

کافی بار مخفی در کابینت

اگر خانه به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست و فضایی برای راه‌اندازی کافی‌شاپ خانگی ندارید، می‌توانید از یکی از کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید. کابینت با بقیه‌ی مبلمان هماهنگ می‌شود، اما با باز کردن آن، خود را در فضای یک کافی شاپ واقعی غوطه‌ور می‌کنید. برای اینکه بهترین کافی‌شاپ خانگی مخفی را داشته باشید، شیشه‌های قهوه، ماگ‌های صبحانه، بیسکویت، غلات و مربا را فراموش نکنید. بنابراین، هر صبح متفاوت خواهد بود و انرژی درستی برای شروع روز به شما می‌دهد.

کافی بار مخفی در کابینت

کافی بار در فضای آشپزخانه

برعکس، اگر آشپزخانه‌ی شما فضای کافی دارد و گوشه‌هایی برای زیباتر کردن در اختیار شما قرار می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم گوشه‌ای را به قهوه اختصاص دهید. می‌توانید محیط را به دو بخش تقسیم کنید: یک بخش برای آشپزخانه‌ی اصلی و بخش دیگر برای انباری؛ در این قسمت، می‌توانید وسایل بزرگ مانند وسایل بار را بچینید و روی پیشخوان، لوازم ضروری برای درست کردن قهوه را قرار دهید. بالای پیشخوان، قفسه‌هایی برای نگهداری فنجان‌ها، آبمیوه‌گیری‌ها، سبدهای نان و یک ظرف دردار برای نگهداری کوکی نصب کنید.

کافی بار در فضای آشپزخانه

کافی شاپ خانگی روی چرخ دستی نوشیدنی

چرخ دستی نوشیدنی به یک پیشخوان سیار واقعی تبدیل می شود که به شما امکان می دهد تمام لوازم جانبی را در هر اتاقی که هستید، در دسترس داشته باشید. دستگاه قهوه ساز باید در قسمت بالا، کنار فنجان ها و نعلبکی ها قرار گیرد. روی قفسه های پایین می توانید سایر مواد لازم مانند قهوه، یک بطری آب و شیر را قرار دهید. برای جذاب تر کردن چرخ دستی کافی شاپ خانگی، کتاب های آشپزی در مورد پودرهای قهوه، کوکی ها و آداب قهوه را انتخاب کنید.

کافی بار وینتیج

اگر خانه شما به سبک وینتیج است، می توانید از یک تکه مبلمان قدیمی استفاده کنید و روی آن یک صفحه رویه مرمری با روکش براق قرار دهید. به این ترتیب، آن را مدرن‌تر و برای تزئین با لوازم جانبی قهوه‌ای ایده‌آل می‌کنید. می‌توانید ایرادات سنگ مرمر را با سبد، شیشه و فنجان بپوشانید. در حالی که همه چیز را تک رنگ نگه می دارید. اضافه کردن چند گیاه گوشتی و حتی یک بوته قهوه، حس خاصی به بوفه شما می بخشد.

کافی بار روستیک

برای داشتن یک گوشه صبحانه به سبک روستایی روی میز می توانید فنجان های مختلف، بسیار ساده و خطی قرار دهید، روی دیوار می توانید قفسه های فلزی نصب کنید که در آن شیشه های شکر، عسل و مهمتر از همه، قهوه را قرار دهید و اگر رومیزی های قدیمی در کشوهایتان دارید، وقت آن است که آنها را بیرون بیاورید؛ حتی یک شیشه با گل های اسطوخودوس برای فضایی روستایی و ساده عالی به نظر می رسد.

کافی بار رنگارنگ

برای بهینه سازی فضا، می توانید از دیوارهای اطراف کابینت بار نیز به صورت کاربردی استفاده کنید. قفسه های خطی و قلاب های مخصوص ظروف را برای آویزان کردن فنجان های خود انتخاب کنید؛ همچنین، از قوه تخیل خود استفاده کنید و دیوار را رنگ آمیزی کنید یا آن را با نوشته ها و جملات قصار مرتبط با قهوه تزئین کنید، با چنین کافی شاپ خانگی، می توانید سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با یک قطعه مبلمان خطی، می توانید فنجان ها و لوازم جانبی رنگی را ترکیب کنید، یا سراغ سبک کلاسیک سیاه و سفید بروید.

کافی بار رنگارنگ

کافی بار خانگی نکاتی برای داشتن یک فضای ایده‌آل

کافی بار خانگی، فراتر از یک ایستگاه ساده برای تهیه قهوه، می‌تواند به پناهگاهی دنج و شخصی برای لذت بردن از طعم‌ها و تجربه‌های ناب تبدیل شود. اما برای داشتن یک کافی بار ایده‌آل، به المان‌هایی فراتر از دستگاه قهوه ساز و چند فنجان نیاز دارید. که در ادامه به نکاتی کلیدی برای تجهیز و چیدمان کافی بار خانگی‌تان می‌پردازیم:

  • برق‌رسانی

با توجه به وجود دستگاه‌های برقی مانند قهوه ساز، آسیاب قهوه و احتمالاً تجهیزات نورپردازی، تأمین برق کافی در محل استقرار کافی بار از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید که ممکن است به چند پریز برق نیاز داشته باشید.

  • دسترسی به آب

اگر امکان‌پذیر است، سعی کنید کافی بار خود را در جایی بنا کنید که به لوله‌کشی و خروجی آب نیز دسترسی داشته باشد. وجود یک سینک کوچک در کنار کافی بار، شستشوی ظروف و ابزار را آسان‌تر می‌کند و به حفظ بهداشت محیط کمک می‌کند.

  • نظم و سازماندهی

از کابینت، قفسه، طبقه، سبد، نظم‌دهنده، باکس و… برای دسته‌بندی و چیدمان اصولی وسایل و ابزار کافی بار خود استفاده کنید. این کار نه تنها به زیبایی و نظم محیط می‌افزاید، بلکه دسترسی شما به لوازم مورد نیاز را نیز آسان‌تر می‌کند.

  • جابجایی و انعطاف‌پذیری

از چرخ‌های پذیرایی یا میزهای بارِ متنوع و زیبا برای ساختن کافی بار خود استفاده کنید. این نوع میزها به شما امکان می‌دهند تا به راحتی کافی بار را در صورت نیاز جابجا کنید و از آن در بخش‌های مختلف خانه نیز استفاده نمایید.

  • حفظ شرایط ایده‌آل

محل کافی بار را به گونه‌ای انتخاب کنید که از تهویه مناسب برخوردار باشد و رطوبت کمی داشته باشد. این امر به حفظ کیفیت مواد غذایی مانند قهوه، شکر و… کمک می‌کند.

کلام پایانی

کافی بار خانگی شما می‌تواند فضایی برای یادگیری و تجربه درست کردن نوشیدنی‌های مختلف مانند انواع قهوه، گلاسه، میکس‌ها و… باشد. از این فضا برای خلق طعم‌های جدید و لذت بردن از لحظات آرامش‌بخش خود استفاده کنید. با کمی خلاقیت و توجه به این نکات، می‌توانید کافی بار خانگی خود را به فضایی دلنشین و کاربردی تبدیل کنید که لحظات لذت‌بخشی را برای شما و عزیزانتان رقم بزند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.