خانه » وبلاگ » 10 اشتباه در دیزاین اتاق کودکان

10 اشتباه در دیزاین اتاق کودکان

اشتباه دیزاین اتاق کودکان
فهرست مطالب

والدین هنگام تزئین اتاق کودکان خود تمایل دارند فضایی امن، شادمان و هیجانی به وجود بیاورند. اتاق کودکان فضایی برای ماجراجویی هیجان‌انگیز است، اما به راحتی می‌توان اشتباهاتی مرتکب شد که بر زیبایی،کاربری و حتی حس امنیت آن تأثیر بگذارد، بنابراین برای اینکه بتوانید اتاقی را برای فرزندتان طراحی کنید که برای آنها کارایی داشته باشد و برای شما هم کاربردی و ماندگار باشد، با دکوریکو همراه باشید که چه اشتباهاتی را باید هنگام طراحی اتاق کودکان انجام ندهید. از عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی تا پیش بردن یک تم بیش از حد همگی از اشتباهات دیزاین اتاق کودکان میباشد و در این مقاله 10 اشتباه رایج که باید هنگام تزئین اتاق کودک از آن‌ها اجتناب کنید، بررسی می‌کنیم.

10 اشتباه دیزاین اتاق کودکان

 افراط در تم و ترند خاص

در طراحی اتاق خواب کوچک برای کودکان، یا به طور کلی هر اتاق خوابی برای بچه ها، یکی از اشتباهات رایج عدم در نظر گرفتن آینده است. ممکن است تمایل زیادی به اجرای کامل یک تم یا طرح رنگ خاص داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که سلیقه کودکان به سرعت تغییر می کند، بنابراین از اجرای شدید یک تم یا استفاده از رنگ های جسورانه خودداری کنید.
مهم است که وسایلی را در فضای کودک بگنجانید تا آن‌ها احساس کنند سلیقه و علایقشان در آن نمایان است، اما به همان اندازه مهم است که به خاطر داشته باشید این علایق می‌توانند به سرعت تغییر کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، عناصر اصلی طراحی را انتخاب کنید که به راحتی با تغییرات دکوراسیون سازگار شوند. برای مثال، یک لحاف ساده با رنگ ثابت انتخاب کنید که با روبالشی‌های مزین‌شده با رنگین‌کمان، دایناسور، شخصیت‌های مورد علاقه کودک یا هرچیزی که در حال حاضر شیفتگی روز اوست، مطابقت داشته باشد.

 افراط در تم و ترند خاص

ماندگار نبودن مبلمان

هنگام طراحی اتاق خواب کودک، به خاطر داشته باشید که اگر در حال طراحی اتاق کودک هستید، باید برای تغییرات در ۲ تا ۳ سال آینده با رشد آنها آماده باشید. این تغییرات فراتر از دکوراسیون خواهد بود و شامل مبلمان نیز می شود، بنابراین همیشه ایده خوبی است که سعی کنید قطعاتی را انتخاب کنید که با آنها رشد کنند. اشتباهی که اغلب در مورد صندلی و رویه مبلمان رخ می دهد، انتخاب پارچه هایی است که بادوام نیستند. سعی کنید از پارچه های فضای باز یا چیزی که ضد لک و به راحتی تمیز می شود استفاده کنید. مشتریان اغلب فراموش می کنند که سلیقه کودکان بی ثبات است و چیزی که در چهار سالگی جذاب است ممکن است در هشت سالگی جذاب نباشد، بنابراین رنگ ها را خنثی نگه دارید یا از پاستیل ها استفاده کنید و با وسایلی که بر اساس ترند انتخاب شده اند و به راحتی قابل تغییر و تطبیق هستند، فضا را تزئین کنید. همچنین از دیگر نکات مهم این است که چند سال آینده را در مورد نیازهای فعالیت و ذخیره سازی زیر نظر داشته باشید زیرا کودکان به سرعت تغییر می کنند و اسباب بازی ها و وسایل فرزند شما به طور منظم تغییر خواهند کرد، این موضوع را در نوع سرمایه گذاری روی مبلمان و وسایل ذخیره سازی در نظر داشته باشید. تخت های نوزادی فوق العاده ای وجود دارند که می توانند به تخت کودک نوپا تبدیل شوند و با شما رشد کنند.

انتخاب تختخواب ها با ماندگای کم

تختخوابی را انتخاب کنید که هم شما و هم فرزندتان آن را دوست داشته باشید و از نظر ماندگاری با کیفیت باشد. توصیه ما به شما این است که به طور کلی از تخت های مخصوص کودکان اجتناب کنید و مستقیم سراغ یک تخت استاندارد یک نفره بروید یا طرحی را انتخاب کنید که قابل تنظیم باشد. کودکان به سرعت رشد می کنند، بنابراین بهتر است به جای تختخوابی برای نوپا که ممکن است در حال حاضر اندازه او باشد، یک تخت یک نفره انتخاب کنید که بتوانند سال ها از آن استفاده کنند. این مورد در مورد دکوراسیون نیز صدق می کند. انتخاب هایی انجام دهید که متناسب با سن او باشد و در عین حال احساس بی انتهایی داشته باشد و به یک سن یا مرحله خاص از کودکی گره نخورده باشد. به محض اینکه کودکان شما از تخت نوزادی بیرون آمدند، به جای تخت کوچک با طرح و اندازه بچه گانه که باید طی چند سال آن را جایگزین و تعویض کنید، با خرید یک تخت استاندارد یک نفره کاملا به صرفه عمل کنید.

انتخاب تختخواب ها با ماندگای کم

اتاق را با مبلمان پر کنید

در اتاق خواب کوچک کودک، اولین فکری که به ذهن خطور می کند استفاده از مبلمان کوچک است. به این ترتیب می توانید وسایل بیشتری را جای دهید، درست است؟ اما در واقع، پر کردن یک اتاق کوچک با قطعات کوچک مبلمان می تواند یک اشتباه باشد. این کار می تواند باعث شود اتاق به هم ریخته و در نتیجه کوچکتر به نظر برسد. به رویکرد “کمتر، بیشتر است” پایبند باشید و قطعات بزرگتر مبلمان را انتخاب کنید که متناسب با عملکرد آنها بوده و با رشد فرزندتان دوام بیاورند.اغلب افراد از مبلمان بیش از حد استفاده می کنند اما بهتر است در عوض، از قطعات با مقیاس بزرگتر استفاده کنید که کاربردی بوده و از تمام فضای عمودی ممکن استفاده کنند. اتاق ها زمانی که با تکه های کوچک مبلمان پر می شوند، ممکن است کوچکتر به نظر برسند اما با به کار بردن قطعات بزرگتر که کارایی دوگانه داشته باشند مانند تختخوابی با فضای ذخیره سازی داخلی و یا کمدی که هم کشو و هم فضای آویز لباس در داخل آن تعبیه شده باشد به طوری که شاید دیگر نیازی به دراور در خود اتاق نباشد.

اولویت دادن زیبایی به جای کارکرد

مشتریان اغلب وسایلی را بر اساس زیبایی شناسی انتخاب می کنند نه کاربردی بودن آنها، بنابراین واقعاً مهم است که مواد کاربردی را انتخاب کنید. روکش دیوار، ملافه و فرش هایی را انتخاب کنید که بادوام باشند و به راحتی تمیز، نگهداری و تعمیر شوند تا مجبور نباشید دائما وسایل را جایگزین کنید.«فضا و چیدمان عناصر دیگری هستند که اغلب اشتباه می شوند. بهینه سازی فضا در اتاق خواب کودک مهم است تا آنها فضای کافی برای بازی و خلاقیت داشته باشند، بنابراین از مبلمان سنگین و حجیم خودداری کنید. در عوض، قطعاتی را انتخاب کنید که به نظر سبک تر به نظر برسند و چند منظوره باشند، به عنوان مثال، تختخوابی با فضای ذخیره سازی در زیر آن.

نادیده گرفتن فضا

همیشه به دیوارها نگاه کنید. اشتباه رایج والدین در مورد فکر نکردن به فضا به صورت عمودی در اتاق کوچک کودک بسیار مشکل است و توصیه ما این است که فراتر از متراژ مربع فکر کنید و از خود بپرسید که چگونه می‌توانید از فضای عمودی اتاق برای ذخیره سازی، دکوراسیون و حتی فضای خواب با تختخواب دو طبقه یا تخت مرتفع استفاده کنید. علاوه بر استفاده عملی از آن فضا، تزئین عمودی می تواند باعث شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. اگر سقف های شما خیلی بلند نیستند، برخی اقلام بلند و عمودی مانند قفسه‌های بلند کتاب، یک گیاه بلند و پرده به کار ببرید نا چشم شما را به سمت سقف جلب کند و فضا را بزرگتر نشان دهد.  علاوه بر این، سقف ها در اتاق خواب کوچک کودک، املاک اصلی برای خلاقیت هستند. برای اینکه به اتاق خواب کوچک کودک شخصیت بدهید، به استفاده از رنگ و الگو در ارتفاعات مختلف فکر کنید و سقف را فراموش نکنید. یک طراحی سقف زیبا می تواند باعث شود یک فضای کوچک خاص به نظر برسد و استفاده از الگوهای متضاد مختلف می تواند شخصیت واقعی را القا کند.

نادیده گرفتن فضا

ملاک قرار ندادن قد

کودکان از نظر قدی شبیه بزرگسالان نیستند. برای تشویق استقلال آنها، ضروری است که مبلمانی متناسب با قد آنها فراهم کنید تا به آنها امکان دهد کارهای ساده ای مانند انتخاب لباس یا برداشتن کتاب هایشان را انجام دهند. این رویکرد بر اساس این رویکرد برای پرورش کودکان مستقل بنا شده است.

فقدان فضایی برای بازی و یادگیری

اهمیت ایجاد فضایی برای بازی را در نظر بگیرید. اگر امکان داشتن اتاق بازی را ندارید، چیدمان استراتژیک مبلمان در اتاق برای ایجاد یک فضای مرکزی خالی که در آن بتوانند تخیلشان را رها کنند و به رشد فردی برسند، ضروری است. پیشنهاد ما این است با انتخاب تختخواب های L شکل و میزهای تحریر که به خوبی در طرح قرار بگیرد در این زمینه می تواند نکته کلیدی باشد. انتخاب تختخواب های L شکل، بهترین استفاده را از فضای دیوار می برد و مرکز اتاق را خلوت و آماده برای بازی و فعالیت نگه می دارد. علاوه بر این، میز تحریر را می توان در نزدیکی پنجره یا دیوار قرار داد تا فضای مرکزی بهینه شود.

به نورپردازی توجه نکنید

نورپردازی هنگام طراحی فضایی برای کودکان ضروری است. حتما نور کافی در مناطق مطالعه، بازی و استراحت را تامین کنید. برای کنترل نور طبیعی از سایه های قابل تنظیم نور استفاده کنید. نورپردازی مناسب فضایی خوشایند و کاربردی ایجاد می کند.

اجتناب از مشاوره حرفه ای

یکی دیگر از اشتباهاتی که می تواند در طراحی اتاق کودک مضر باشد، عدم درخواست مشاوره حرفه ای است. طراحان داخلی و متخصصان دکوراسیون می توانند توصیه ها و راه حل های ارزشمندی ارائه دهند که باعث بهینه سازی فضا و عملکرد شود و همچنین اطمینان حاصل کنند که استانداردهای ایمنی و طراحی مناسب کودک رعایت شده است. با مشاوره حرفه ای دکوریکو در ئیزاین طراحی داخلی به جلوگیری از مشکلات رایج کمک کنید و اطمینان داشته باشید که دکوراسیون شما منسجم، ایمن و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.