خانه » وبلاگ » همه چیز درمورد ابعاد استاندارد کابینت ها

همه چیز درمورد ابعاد استاندارد کابینت ها

ابعاد استاندارد کابینت ها
فهرست مطالب

استاندارد بودن اندازه کابینت‌های آشپزخانه، طراحی آشپزخانه را ساده می‌کند زیرا فاصله‌گذاری قابل پیش‌بینی است. اکثر تولیدکنندگان کابینت از مجموعه مشابهی از ابعاد برای کابینت‌های آماده و نیمه سفارشی آشپزخانه پیروی می‌کنند. عرض استاندارد کابینت‌های زمینی آشپزخانه ۱۲، ۱۸، ۲۴، ۳۰، ۳۳، ۳۶ و ۴۸ اینچ است. عرض استاندارد کابینت‌های دیواری آشپزخانه ۱۲ تا ۳۶ اینچ و ارتفاع استاندارد ۳۰، ۳۶ و ۴۲ اینچ است.
هر یک از سه دسته اصلی کابینت‌های آشپزخانه، کابینت‌های زمینی، کابینت‌های دیواری و کابینت‌های بلند  مجموعه اندازه‌های استاندارد خاص خود را دارند. در حالی که برخی همپوشانی وجود دارد، این ابعاد به طور کلی با سایر انواع کابینت مشترک نیستند. این راهنمای ابعاد کابینت آشپزخانه، رایج‌ترین اندازه‌های استاندارد کابینت برای کابینت‌های زمینی، کابینت‌های دیواری و کابینت‌های بلند را توضیح می‌دهد.

ابعاد کابینت زمینی آشپزخانه

کابینت های زمینی آشپزخانه به طور مستقیم روی کف نصب می شوند، بنابراین تأثیر زیادی بر فضای کلی و چیدمان آشپزخانه دارند. با ارتفاع استاندارد 34.5 اینچ و عمق 24 اینچ، اندازه کابینت های زمینی در بین اکثر تولید کنندگان ثابت است. تنها عامل متغیر، عرض کابینت زمینی است. کابینت های زمینی آشپزخانه به دلیل اینکه سینک و صفحه کابینت را نگه می دارند، در سیستم کابینت آشپزخانه ضروری هستند. علاوه بر این، کابینت های زمینی فضایی برای نگهداری ظروف آشپزخانه، لوازم کوچک و مواد غذایی را فراهم می کنند.

ارتفاع (بدون صفحه کابینت) 34.5 اینچ
ارتفاع (با صفحه کابینت)35 تا 36 اینچ
عمق (از جلو به دیوار، بدون صفحه کابینت) 24 اینچ
عمق (با صفحه کابینت) 25 تا 26 اینچ
عرض های استاندارد12، 18، 24، 30، 33، 36، 48 اینچ

ارتفاع کابینت زمینی آشپزخانه

ارتفاع استاندارد کابینت زمینی آشپزخانه بدون احتساب صفحه کابینت، 34.5 اینچ است. افزودن صفحه کابینت ارتفاع کل را به حدود 35 تا 36 اینچ افزایش می دهد. استفاده از زیر صفحه کابینت از جنس تخته چندلا نیز می تواند نیم اینچ دیگر به ارتفاع اضافه کند. بلندی کانتر استاندارد آشپزخانه معمولا بین 32 تا 38 اینچ است، اما ارتفاع های خارج از این محدوده نیاز به ساخت سفارشی دارند. افراد قد بلند ممکن است کابینت های بلندتر را ترجیح دهند. ارتفاع کابینت های زمینی استاندارد را می توان با یک قاب جعبه ای سفارشی افزایش داد که روی آن با پاخ کابینت و قرنیز پوشانده می شود.

عمق کابینت زمینی آشپزخانه

عمق استاندارد کابینت های زمینی آشپزخانه 24 اینچ است، که بیرون زدگی لبه کانتر را شامل نمی شود. با احتساب بیرون زدگی لبه کانتر، عمق نهایی کابینت های زمینی آشپزخانه به 25 تا 26 اینچ می رسد. جزئیات لبه کانتر ممکن است کمی این بیرون زدگی را کم یا زیاد کند. در مجموعه جزیره آشپزخانه، زمانی که کابینت ها پشت به هم قرار می گیرند و از هر طرف قابل دسترسی هستند، از کابینت های زمینی با عمق بیشتر استفاده می شود. به غیر از این مورد، عمق 24 اینچ حداکثر عمق قابل استفاده برای کابینت های زمینی است. این موضوع به ویژه در مورد گوشه های کور کابینت که دو کابینت در زاویه قائمه به هم می رسند، اهمیت پیدا می کند. قرار دادن کابینت ها در زاویه قائمه باعث افزایش عمق آنها می شود.

عرض کابینت زمینی آشپزخانه

عرض کابینت های زمینی آشپزخانه برای مطابقت با نیازهای چیدمان آشپزخانه و ترجیحات شخصی در اندازه های مختلف موجود است. این اندازه ها برای کابینت های اصلی که در امتداد دیوار قرار می گیرند، رایج هستند و فضای ذخیره سازی مناسبی را برای طیف وسیعی از لوازم آشپزخانه فراهم می کنند. عرض کابینت های زمینی آشپزخانه برای مطابقت با نیازهای چیدمان آشپزخانه و ترجیحات شخصی در اندازه های مختلف موجود است. در اینجا یک جدول برای درک بهتر ابعاد و کاربرد آنها آورده شده است:

کابینت های پر کننده و کابینت های باریک9, 12, 18, 24 اینچ
کابینت سینک تک لگن30 اینچ
کابینت سینک دو لگن با لگن کج33 اینچ
کابینت سینک دو لگن36 اینچ
بزرگترین اندازه کابینت زمینی که معمولا در آشپزخانه ها یافت می شود48 اینچ

ابعاد کابینت دیواری آشپزخانه

کابینت های دیواری به طور گسترده ای برای ذخیره سازی مواد غذایی، ظروف، وسایل آشپزی و سایر لوازم آشپزخانه استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای به نمایش گذاشتن ظروف تزئینی یا وسایل آشپزخانه مورد علاقه مورد استفاده قرار گیرند. کابینت های دیواری آشپزخانه از نظر اندازه انعطاف پذیر هستند و می توانند متناسب با نیازهای خاص آشپزخانه و فضای موجود تنظیم شوند. در اینجا مروری بر ابعاد استاندارد کابینت های دیواری آشپزخانه ارائه شده است:

ارتفاع12، 15، 18، 24، 30، 36، 42 اینچ
عمق12، 15، 18، 24 اینچ
عرض12 تا 36 اینچ

ارتفاع کابینت دیواری آشپزخانه

ارتفاع کابینت های دیواری آشپزخانه در اندازه های مختلفی موجود است که انعطاف پذیری بالایی را برای طراحی آشپزخانه فراهم می کند. ارتفاع های استاندارد عبارتند از:

  • 12، 15 اینچ: این کابینت های کوتاه اغلب بالای پنجره ها یا در بالای سینک ظرفشویی قرار می گیرند. همچنین برای فضاهای با سقف کوتاه مناسب هستند.
  • 30، 36 اینچ: این ارتفاع ها رایج ترین اندازه ها برای کابینت های دیواری آشپزخانه هستند و فضای ذخیره سازی مناسبی را بدون اشغال کردن فضای زیاد روی دیوار ارائه می دهند.
  • 42 اینچ: کابینت های دیواری بلندتر فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، که برای آشپزخانه های با فضای دیوار زیاد یا برای افرادی با قد بلند مناسب است.

عمق کابینت دیواری آشپزخانه

عمق کابینت های دیواری آشپزخانه با در نظر گرفتن تعادل بین دسترسی به وسایل و فضای ذخیره سازی کافی، تعیین می شود. در اکثر آشپزخانه ها، عمق استاندارد کابینت های دیواری 12 اینچ است. این اندازه به این دلیل رایج است که امکان دسترسی آسان به وسایل داخل کابینت را در عین حال که فضای ذخیره سازی مناسبی را فراهم می کند، تسهیل می نماید. عمق کابینت های دیواری آشپزخانه نباید از عمق کابینت های زمینی تجاوز کند. به همین دلیل، حداکثر عمق کابینت های دیواری 24 اینچ است.

عرض کابینت دیواری آشپزخانه

عرض های استاندارد 12 تا 36 اینچ هستند و برای عرض های کمتر از حد معمول برخی از کابینت ها می توانند تا 9 اینچ عرض داشته باشند. این کابینت های باریک اغلب به عنوان کابینت های پرکننده در کنار کابینت های بزرگتر برای پر کردن فضاهای خالی یا ایجاد سطوح انتهایی استفاده می شوند. در موارد نادر، کابینت های دیواری تا عرض 48 اینچ نیز موجود است. این کابینت های بسیار پهن فضای ذخیره سازی قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهند، اما ممکن است برای آشپزخانه های کوچک مناسب نباشند.

ابعاد کابینت بلند آشپزخانه

کابینت های بلند آشپزخانه، که گاهی اوقات با نام کابینت های انباری یا کابینت های همه کاره نیز شناخته می شوند، راه حلی عالی برای بهینه سازی فضا و افزایش فضای ذخیره سازی در آشپزخانه هستند. این کابینت ها به طور معمول از کابینت های دیواری و زمینی بلندتر بوده و اغلب برای قرارگیری در فضاهای خالی و بلااستفاده مانند کنج ها یا طاقچه ها در نظر گرفته می شوند.

ارتفاع84 یا 96 اینچ
عمق12 یا 24 اینچ
عرض12، 24 یا 36 اینچ

ارتفاع کابینت بلند آشپزخانه

ارتفاع کابینت بلند آشپزخانه به طور معمول 84 یا 96 اینچ است، اگرچه ارتفاع 90 اینچ نیز رایج است. کابینت 96 اینچی از کف تا سقف امتداد می یابد و برای آشپزخانه های با سقف استاندارد 2.4 متر مناسب است و حداکثر فضای ذخیره سازی را در اختیار قرار می دهد. کابینت 84 اینچی حدود 30 سانتی متر پایین تر از سقف قرار می گیرد و می تواند با کابینت های دیواری اطراف هماهنگ شود و ظاهری یکدست ایجاد کند.

عمق کابینت بلند آشپزخانه

عمق کابینت بلند آشپزخانه معمولا 12 یا 24 اینچ است و عمق 12 اینچی برای کابینت های انباری که برای نگهداری مواد غذایی کنسرو شده استفاده می شوند، مناسب است. در مقابل عمق 24 اینچ برای نگهداری وسایلی مانند جارو، تی زمین شوی و لوازم کوچک آشپزخانه ایده آل است. استفاده از سخت افزار کشویی و ریلی می تواند دسترسی به وسایل داخل را تسهیل کند.

عرض کابینت بلند آشپزخانه

عرض کابینت های بلند آشپزخانه معمولا 12، 24 و 36 اینچ است که عرض 12 اینچی برای کابینت های انباری باریک آشپزخانه مناسب است و با وجود فضای کمی که اشغال می کند، می تواند مقدار قابل توجهی از مواد غذایی را در خود جای دهد، و عرض 24 و 36 اینچ پهن تر و فضای کافی تری برای ذخیره سازی انباری دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.