خانه » وبلاگ » کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی
فهرست مطالب

کمد دیواری ها جز آن دسته طراحی هایی هستند که همیشه برای نصب در اتاق خواب ها تقاضا و محبوبیت زیادی دارد. دلیل این تقاضا، کارایی مناسب کمد دیواری در جا دادن وسایل و بهینه سازی فضا است. امروزه کمد دیواری ها در تنوع زیاد از طرح و مدل ها تولید و قابل خریداری هستند. یکی از انواع مدل های محبوب کمد دیواری ریلی میباشد که علاوه بر زیبایی امکان استفاده بیشتری از فضارا به شما میدهد و از بهترین گزینه ها در انتخاب افراد در طراحی دکوراسیون داخلی میباشد. ما در این مقاله قصد داریم شما رو با مدل‌های مختلف کمد ریلی، جنس، مزایا و معایب این مدل کمد آشنا کنیم پس با دکوریکو همراه باشید.

مزایای کمد دیواری ریلی

این مدل کمد دیواری دارای ویژگی های بسیاری جهت بهتر شدن فضای اتاق خواب یا هرمکان دیگر برای استفاده شما دارد.

استقاده از فضای بیشتر

یکی از بزرگ ترین مزیت های نصب کمد ریلی اشغال فضای کمتر و استفاده از فضای بیشتر برای کاربراست؛ با نصب کمد دیواری مدل ریلی به فضای اضافی برای باز و بسته شدن درب کمد احتیاج نیست و طراحی ویژه کمد های ریلی این محدودیت را از بین برده اند.

قابلیت نصب آینه

فضای داخلی کمد دیواری ریلی در معرض دید نمیباشد وبه راحتی میتوان با نصب آینه در زیبا سازی بیشتر فضا اقدام کرد.این قابلیت بیشتر برای نصب کمد های آینه دار در اتاق های خواب و سالن های آرایشی مناسب است.

پارتیشن بندی

این کمد دیواری ریلی قابلیت پارتیشن بندی را به کاربر خود میدهد و برای فضا سازی مناسب و بهتر میتوان ازین ویژگی استفاده کرد.همچنین کمد دیواری با پارتیشن بندی فضای داخلی حجم زیادی از وسایل و لوازم اضافی را درخود جای میدهد.

عملکرد بدون صدا

باز و بسته کردن درب کمد در طولانی مدت باعث ایجاد سرو صدا می شود اما کمد دیواری هایی با درب ریلی این گونه نیستند زیرا درب آن به آرامی روی ریل حرکت میکند. البته باید توجه داشته باشید این امر، با کیفیت ریل به کاررفته ارتباط مستقیم دارد.

مجموعه دکوریکو مجری طراحی و ساخت بیش از 100 مدل از انواع کمد دیواری

معایب کمد دیواری های ریلی

با وجود تمام مزایای بررسی شده، این مدل کمد دیواری نقص هایی نیز دارد.

تمیز کردن مداوم

به مرور گرد و غبار داخل شیار ریل ها جمع میشود وباعث مختل شدن عملکرد روان آن میشود و به همین علت نیاز به تمیزی مداوم دارند. هنگامی که ریل های کمد دیواری کثیف شوند درب ها در بازو بسته شدن دچار گیر و صدا خواهند شد.

محدودیت نصب در همه ی فضا ها

به این علت که درب های کمد دیواری به صورت افقی حرکت میکنند، این مدل کمد دیواری تنها در مکان هایی نصب می شوند که به صورت مستطیل هستند.

انواع مدل کمد دیواری ریلی

انواع مدل‌های کمد دیواری ریلی بر اساس طراحی و ساخت درب آنها شامل موارد زیر میشود:

  • آینه دار
  • شیشه ای
  • کمد ریلی با درب چوبی، ام دی اف و هایگلاس

جنس کمد دیواری ریلی

 کمد دیواری ریلی را همانند کابینت ‌ها می‌ توان با انواع مواد مختلفی مثل چوب، ام‌ دی‌ اف، های‌ گلاس و حتی شیشه تهیه وتولید کرد.

کمد دیواری چوبی

با چوب یا روکش چوبی درست می ‌شوند. طرح ‌های چوبی بیشتر در سبک کلاسیک کاربرد دارند و مقاومت آن ها زیاد میباشد ولی تنوع رنگی آنچنانی ندارند.

کمد دیواری ‌با جنس ام دی اف

کمدهایی که از جنس ام ‌دی ‌اف ساخته میشوند مقاومت خوبی در مقابل ضربه دارند و دارای تنوع رنگ و طرح زیادی هستند.

کمد بادرب های گلاس

جنس های ‌گلاس با روکش براق ساخته می ‌شود و یکی از عیب های آن عدم مقاومت دربرابر خراشیدگی میباشد.

یکی دیگر از این انواع این کمدها با استفاده از ترکیب شیشه و ام‌ دی ‌اف ساخته می ‌شود که در این نوع کمدها طرح ‌های متفاوتی را میتوان ایجاد کرد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.